نام تجاری شما نیاز به انتخاب رنگ مناسب دارد

نام تجاری شما نیاز به انتخاب رنگ مناسب دارد!

گرافیست ها و متخصصین در حوزه برندینگ می دانند که چگونه می توان تئوری رنگ را با کسب و کار ترکیب کردهنگام ساخت یک نام تجاری، درست مثل ساخت خانه یا مبلمان، شما باید بدانید که چگونه از تمام ابزارهای موجود در اختیار استفاده کنید واین موضوع بحث ما است.در این مقاله ما مواردی را که باید در مورد رنگ های نام تجاری بدانید برای شما مطرح می کنیم و همچنین مفاهیمی از رشته های هنری مانند نظریه رنگ و تارخ هنر و ادغام آنها با بهترین شیوه ها برای نام تجاری، بازاریابی و آنچه که یک برند نیاز به زنده ماندن در چشم انداز کسب و کار امروز است را با هم مرور می کنیم. اول از همه شما باید بدانید که چرا رنگ ها مهم هستند؟!

رنگ ها، مانند ویژگی ها، تغییرات احساسات را دنبال می کنند.” پابلو پیکاسو

 

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

وقتی کلمه “عشق” را می شنوید به چه فکر می کنید؟

را می شنوید.”مثبت یا منفی، احتمالا موجب پاسخ عاطفی قوی تر نسبت به زمانی است که جمله ای مانند” قفسه دوچرخه ”

احساسات قدرتمند هستند و (ما آن را دوست داریم یا نه) تصمیم گیری می کنیم .

به عنوان مثال برای یک نام تجاری می خواهید یک ارتباط احساسی قوی با مشتریان خود ایجاد کنید مشکل اینجاست که نمی توانید کل داستان و هدف و نیت خودتان را در یک آرم یا لوگو بگویید اما رنگ ها یک میانبر مشتقیم بین شما و مشتریان شما هستند.

یکی از مشهور ترین نظریه پردازان رنگ” فابر بیرن” به طور گسترده ای در رابطه بین رنگ ها و حالت احساسی ما به ویژه در کتاب روانشناسی رنگ و نظریه رنگ پرداخته است.

رنگ هایی مانند قرمز و آبی هردو پاسخ های مختلف انسان را می دهند، درست مثل کلمات” عشق” و ” قفسه دوچرخه سواری” احساسات مختلفی را بوجود می آورند. حتی جالبتر اینکه رنگ های مشابه نیز باعث ایجاد پاسخ های مشابه در افراد مختلف می شوند؛ به عبارت دیگر، زرد احساسات مشابهی را در افرادی که در اقلیم های متفاوت زیستی زندگی می کنند به وجود می آورد. این موضوع حتی به سایه های رنگ های فردی نیز گسترش پیدا می کند به طوری که آبی تیره و آبی روشن نیز اثرات متفاوتی دارد.

تئوری رنگ به طور ذاتی با تاریخ بشری وابسته است. همانطور که می توانید در نسخه خطی “چارلز هایتر” که در تاریخ 1826 به ثبت رسیده، مشاهده کنید.

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

در تئوری رنگ روانشناسان آن را به تکامل انسان پیوند می دهند، متصل شدن به رنگ های خاص پس از سال ها به ارتباط با اشیاء خاص توسعه یافته است. به عنوان مثال رنگ قرمز گرفته از خون باعث ایجاد پیام خطر، قهوه ای برگرفته از خاک و مواد غذایی فاسد پیام غافلگیری را می رساند البته این موارد به صورت تامل یافته نیستند مثلا کشاورزان و عاشقان شکلات ممکن است رنگ قهوه ای را دوست داشته باشند و این موضوع را فراموش نکنید که انسان ها برای دیدن رنگ آبی تنها در هزاره اخیر تکامل یافته اند.

 

استفاده از رنگ های نام تجاری

تکرار رنگ در علائم نام تجاری(لوگو) می تواند ایجاد شناخت و ماندگاری را تقویت کند مثلا اگر پرنده توییتر آبی نبود، رنگ کچاپ بنفش بود و قرمز نبود، بدیهی است که دنیای بازاریابی دورانی غم انگیزی را سپری می کرد. در نتیجه رنگ ها بخشی از یک نام تجاری هستند و شما می توانید این ارتباط را تشویق کنید.

در زیر مواردی که میتوانید با استفاده از رنگ نام تجاری خودتان را گسترش دهید را مشاهده کنید:

  • آرم یا لوگو
  • وب سایت
  • دکوراسیون فروشگاه
  • لباس های فرم
  • آگهی ها

انتخاب یک ترکیب رنگ هوشمندانه مثل زرد و آبی می تواند زیبایی و تکامل بصری را به همراه داشته باشد، به تصویر زیر دقت کنید:

فرش آبی، دیوارهای آبی، پیراهن آبی برای کارکنان؛ استفاده از همان ترکیب رنگ در تمام فعالیت های تجاری باعث گسترش نام تجاری می شود

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

بدین منظور برای نام تجاری، مهم ترین مورد این است که رنگ های نام تجاری خود را با دقت انتخاب کنید زیرا آنها تأثیر مستقیم بر هویت نام تجاری شما خواهند داشت.

رنگ صورتی ممکن است رنگ شخصی مورد علاقه شما باشد اما ممکن است بدترین رنگ برای رسیدن شما به اهداف کسب و کارتان باشد. اما قبل از اینکه حتی رنگ ها را به عنوان نماینده کسب و کارتان انتخاب کنید، ابتدا باید شخصیت نام تجاری ایده آل خود را تعیین کنید.

   

نحوه تعیین هویت نام تجاری شما

اولین مرحله برای ساخت یک نام تجاری تعریف هدف و اینکه شما میخواهید از شرکت خود با چه عنوانی تعریف کنید؟ یعنی نوع خدمات یا محصولی ئکه ارائه می دهید، مخاطبانتان و مشتریانتان و ارزش هایی که برای شما و مشتریانتان مهم است. این موارد باعث می شود که شما در انتخاب رنگ نام تجاریتان موفق تر باشید و بتوانید تاثیری مستقیم بر هویت نام تجاریتان بگذارید.

به عنوان مثال رنگ قرمز برای اهداف شگفت انگیز ساخته شده است و کسانی که میخواهند نام تجاری خود را پر انرژی، جوان و با صدای بلند معرفی کنند و به هیچ عنوان این رنگ مناسب نام تجاری یک تشک نیست چرا که باید نشانگر آرامش و تداعی کننده یک خواب راحت باشد.

هنگامی که شما اهداف شخصیتی خود را مشخص کردید، چگونه می توانید تعیین کنید کدام رنگ بهترین بازدهی را خواهد داشت؟

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

با اولین یادگیری ارتباطات عاطفی هر رنگ شروع می شود.

 

پیغام های احساسی هر رنگ

در اینجا به صورت کلی معانی احساسی تعدادی از رنگ های پرکاربرد را بررسی می کنیم:

قرمز: شور، اهمیت، توجه·         نارنجی: بازیگری، دوستانه، سرزندگی·         زرد: خوشبختی، خوش بینی، هشدار·         سبز: طبیعت، ثبات، رفاه (رشد)·         آبی روشن: آرامش، اعتماد، باز بودن·         آبی تیره: حرفه ای، امنیت، رسمی·         بنفش: حق امتیاز، خلاقیت، لوکس·         صورتی:  زنانه، جوان، بی گناهی·         قهوه ای: ناهموار، خاکستری، قدیمی·         سفید: تمیز، فضیلت، سالم·         خاکستری: بی طرفی، گرما، ضعف ·         سیاه و سفید: قدرتمند، پیچیده
به یاد داشته باشید که این یک نسخه کوتاه است ارتباط ما با رنگ به مراتب عمیق تر از این است. برای مثال، زرد می تواند باعث ایجاد اضطراب شود اگر می خواهید بیشتر در مورد این پیچیدگی ها بدانید، رجوع کنید به کتاب های راهنمای رنگ ها.

فرمولی برای ساخت یک رنگ نام تجاری

در اینجا ما قصد داریم روندی که به شما کمک می کند تا رنگی مناسب کسب و کارتان انتخاب کنید را مطرح کنیم:

مرحله اول: انتخاب 3 رنگ
پایه، کمکی و خنثی. تم های رنگی برند می توانند بین 1 تا 4 رنگ بسته به نوع فضایی که در آن قرار می گیرند یا مقاصد مختلف تغییر کنند.

مرحله دوم: پایه خود را انتخاب کنید

پایه رنگ یکی از مهمترین رنگ هاست زیرا نه تنها ویژگی شخصیت خود را از نام تجاری خود منعکس می کند بلکه رنگ های باقی مانده را بر اساس اینکه چگونه با رنگ پایه شما در جهت رساندن مخاطبتان به اهداف نام تجاریتان یاری می کند انتخاب می کنید.

مرحله سوم: انتخاب رنگ کمکی (مکمل)

این مرحله کمی پیچیده تر از انتخاب رنگ پایه است زیرا محددیت های بیشتری دارند. رنگ کمکی یا مکمل رنگی است که بیشتر از رنگ پایه خود استفاه می کنید، به غیر از تطبیق ویژگی شخصیتی با نام تجاری، رنگ مکمل باید با رنگ پایه شما تعامل بصری داشته باشد.

مرحله چهارم: انتخاب خنثی شما

رنگ خنثی، رنگی است که برای پس زمینه مورد استفاده قرار می گیرد فقط مراقب باشید که رنگ های قالب نباشند و باید برای جلوگیری از توجه انتخاب شوند مانند: خاکستری، بژ، سفید و …

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

در طول فرآیند انتخاب رنگ های نام تجاری، شما باید هدف آخر را در نظر داشته باشید: شما از کدام نوع تم رنگی استفاده می کنید؟

به طور معمول، برای انتخاب  رنگ های نام تجاری چرخه رنگ یکی از کمک های بزرگ به شما است.

 

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

  • تک رنگ : هنگامی که شما یک ویژگی شخصیتی دارید که می خواهید در آن متمرکز شوید، یک طرح تک رنگ به معنی آن رنگ یک نام تجاری را تاکید می کند. در حالی که برای مارک های مینیمالیست عالی است، چالش اینجا تفاوت رنگ ها را به اندازه کافی که دید شما از نظر بصری خالی نمی شود به دنبال دارد.
  • مشابه: رنگ های کنار یکدیگر در چرخه رنگ، روابط هماهنگ دارند، از آنجایی که رنگ های مجاور معمولا دارای ترکیبات عاطفی مشابه هستند. طرح های مشابه، شرط های امن هستند، اما به این ترتیب بهترین راه برای کنار گذاشتن یا توجه کردن نیست.
  • تکمیلی(مکمل): همانطور که در چرخه رنگ مشاهده می کنید رنگ های مکمل در خلاف جهت یکدیگر قرار دارند که در تیم های ورزشی بسیار دیده می شوند. رنگ های تکمیلی برای تصاویر پویا و تحریک کننده عالی هستند، اما مراقب تکثیر برند دیگری باشید زیرا آنها بسیار محبوب هستند.
  • طرح های سه گانه: استفاده ای رنگ های سه گانه مانند موضوعات مشابه، پایداری، تقسیم بندی بخش ها. سخت ترین قسمت این است که سه رنگ را با صفات هویت نام تجاری خود مقایسه کنید اما به نوعی حس تحریک آمیز مانند رنگ های مکمل را ارائه می دهند.

طیفغ رنگی برند شما در بسیاری از جنبه های مختلف کسب و کار شما از قبیل: وب سایت، لوگو، دکوراسیون، آگهی ها و… و حتی در موارد جزئی مانند حساب کاربری رسانه های اجتماعی شما نیز ظاهر می شوند بنابر این همه آن ها را با دقت انتخاب کنید.

هیچ قانون خاصی برای انتخاب رنگ های نام تجاری خود وجود ندارد. این مقاله را به عنوان یک دستورالعمل اصولی، یک منبع آموزشی برای کمک به تصمیمات آگاهانه خود استفاده کنید. اما بیشتر از همه، غرایز روانی خود را نادیده نگیرید. توجه اصلی رنگ ها ارتباط عاطفی آنها است، بنابراین هنگام تصمیم گیری رنگ های نام تجاری خود، احساسات خود را نادیده نگیرید.

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

برای تصمیم گیری در انتخاب رنگ های نام تجاری خود، اجازه دهید یکی از طراحان ما یک راهنمای نام تجاری فوق العاده برای شما ایجاد کند.

 

ترجمه: نازیلا صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *