فرش نفیسی به نام تبلیغات

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

فرش نفیسی به نام تبلیغات

اگر بخواهید به یک مسافرت چند روزه بین شهری بروید کدام رفتار را از خودتان بروز می دهید ؟ قبل از انجام سفر تمام پیش بینی های لازم را انجام می دهید یا مسیر سفر را آغاز کرده و با پیش آمدها نیازهایتان را رفع می کنید و تصمیمات لحظه ای می گیرید ؟

حال اگر شما مدیر بازاریابی و تبلیغات یک شرکت یا سازمان باشید و نیاز باشد تا مسیر پیش روی تبلیغات خود را ترسیم کرده و طی مسیر نمایید کدام رفتار را خواهید داشت ؟

طراحی یک کمپین تبلیغاتی همانند بافتن یک فرش نفیس و دست بافت و ظریف است . قبل از بافتن یک فرش نیاز به تهیه نقشه دقیقی از محل گره های تار و پود به دار قالی داریم و بعد از آن باید با دقت و حوصله به دار قالی گره بزنید .

برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی نیز باید به درستی زمینه طراحی خود را بشناسید . مخاطبان شما کسانی هستند که شما قرار است تار و پود محتوای تبلیغاتی خود را در ذهن آنان گره بزنید و نقشی ماندگار برایشان خلق کنید . باید رده های سنی مخاطبان خود را به درستی بشناسید و رفتار فرهنگی و اقتصادی آنان را به درستی درک کنید . متناسب با نیاز آنان تصمیم بگیرید که پیام خود را چگونه به ایشان منتقل کنید . مطمئنا رفتار های فرهنگی و اقتصادی افراد میان سال با نوجوانان بسیار متفاوت خواهد بود زنان با مردان ، دختران با پسران تفاوت رفتاری خواهند داشت . باید به درستی شناسایی بکنیم که هنگامی که زن و شوهر در کنار هم هستند چگونه رفتار فرهنگی و اقتصادی بروز خواهند داد و یا زمانی که یک پدر با فرزند خود به یک فروشگاه اسباب بازی فروشی می رسد چه اتفاقی رخ می دهد .

بدیهی است که نمی توانیم از منظر فردی به طور قطعی و دقیق به نتایج مستدل و یکسانی دست پیدا کنیم . اما هرچقدر که این تحقیقات از مختصات رفتار مصرف کننده عمیق تر و دقیق تر صورت بگیرد به طور کلان و در سطح وسیع به نتایج واحد و یکسانی دست پیدا خواهیم کرد

پس از ایجاد شناخت مناسب از رفتار های مخاطبان خود یا به عبارت دیگر پس از مخاطب شناسی درست ، دقیق و حساب شده وقت آن است که محتوای پیام شما طراحی و ساخته شود . این محتوا می تواند در قالب چاپ کاتالوگ ، ساخت تیزرهای کوتاه با متدها و مولفه های گوناگون همچنین طراحی پوستر ها و بنر های مختلف و یا یک فایل صوتی باشد . محتوای این تبلیغات آنجایی اثر بخش خواهد بود که به مشتری نشان دهیم که وی با محصولات ما چه تغییری می کند . این که تمرکز در تبلیغات بر بیان ویژگی های محصول باشد در ذهن مخاطب پیامی قابل اطمینان نخواهد بود .

پس از نهایی شدن بستر های ایجاد تبلیغات و طراحی محتوای آن باید ابزار تبلیغاتی خود را به درستی انتخاب کنیم . به طور مثال در صنعت چاپ میزان گرم کاغذ برای مخاطب بسیار تاثیر گذار است . ذکر این نکته حائذ اهمیت است که اثر گذاری در  تبلیغات با کاتالوگ به معنای داشتن کاتالوگی با کاغذ گرم بالا و سنگین نیست . بلکه داشتن تناسب در انتخاب نوع مواد اولیه صنعت چاپ از هوشمندی مدیران موفق بازاریابی و تبلیغات خواهد بود . در مقاله های گذشته به طور مفصل به استراتژی بهره گیری از رسانه های مختلف باتوجه به صرفه و فایده آنها اشاره کرده ایم .

اما در انتها باید به یاد داشته باشیم که در حوزه بازاریابی بسیاری از موضوعات با حوزه کشاورزی همخوانی و تطابق دارد . یعنی سه گام اصلی بازاریابی و تبلیغات با سه گام اصلی حوزه کشاورزی که همان کاشت ، داشت و برداشت است شباهت دارد . مدیران موفق تبلیغات و بازاریابی باید همیشه به این نکته توجه داشته باشند که بازاریابی و تبلیغات یک فرایند زمان بر و اثر بخش خواهد بود و برای نیل به اهداف سازمانیشان که بافتن یک فرش نفیس از نخ های تبلیغات و بازاریابی ست باید صبور باشند .

ارادتمند شما : حسین فکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *