مسئولیت اجتماعی چیست

طراحی گرافیک طراحی گرافیکی گرافیک دیزاین گرافیک دیزاین های ایران گرافیک دیزاین اسم گرافیک دیزاین ویکی پدیا طراحی گرافیکی اسم مریم طراحی گرافیک سایت ایده پردازی ایده پردازی چیست ایده پردازی در عکاسی ایده پردازی و خلاقیت ایده پردازی در تبلیغات ایده پردازی برای تبلیغات ایده پردازی در گرافیک ایده پردازی کسب و کار ایده پردازی و طراحی طراحی گرافیک اپلیکیشن اندروید طراحی گرافیکی اسم طراحی گرافیکی اسم فاطمه طراحی گرافیکی اسم محدثه طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیکی سایت گرافیک گرافیک ایران گرافیک محیطی گرافیک کامپیوتر گرافیک چیست تبلیغات دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ چیست تبلیغات گوگل تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی تبلیغات کانال تلگرام تبلیغات اینستاگرام تبلیغات خلاقانه تبلیغات محیطی شرکت تبلیغات شرکت تبلیغاتی چاپ طراحی و چاپ طراحی و چاپ کارت ویزیت طراحی و چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ بنر چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال مدرن چاپ دیجیتال چیست طراحی و چاپ تراکت طراحي و چاپ كارت ويزيت طراحی و چاپ بروشور طراحی و چاپ لیبل طراحی و چاپ ست اداری طراحی و چاپ جعبه طراحی و چاپ سربرگ چاپ و تبلیغات چاپ و تبلیغات تهران

مسئولیت اجتماعی چیست؟

اگر بخواهیم به طور واقع بینانه به رفتار های مسئولیت اجتماعی برند های بزرگ نگاه جامعی داشته باشیم باید بدانیم که استفاده از مسئولیت اجتماعی یک گرایش اخلاقی در نگرش به کسب و کار دارد . آنچه که در کسب و کارهای ایرانی به عنوان یک خودنمایی یا فعالیتی ریاکارانه تلقی می شود در مختصات کسب و کارهای جهانی ریشه در اخلاق و باور های آنان دارد . در حقیقت در کسب و کار هایی که اخلاق را به عنوان یک مزیت استراتژیک قلمداد می کنند مسئولیت اجتماعی را بهترین ابزار برای برند شدن می دانند .
دهه های گذشته شاهد بودیم که برند ها با استفاده از تبلیغات گسترده به دنبال بازاریابی و فروش مستقیم و افزایش سهم بازار از این طریق بودند . اما امروز شاهد آن هستیم که نگاه برند ها به این موضوع بسیار متفاوت از گذشته است و دستخوش تغییراتی اساسی شده است . برند های  بزرگ در دنیا به این واقعیت پی برده اند که مشتری تنها به دنبال یک خدمت یا محصول نیست بلکه به دنبال ارزش هایی متفاوت تر از گذشته هستند . درک درستی از تغییرات در ذائقه مردم سبب شده است که برند ها به دنبال یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت باشند . باید بگوییم که برنامه کوتاه مدت شامل پروموشن ها و سمپلینگ و کارت های تخفیف هستند . برنامه های بلند مدت نیز شامل باشگاه مشتریان ، کمپین های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی می باشد .
به طور کلی برند هایی موفق خواهند شد که از برنامه های بلند مدت تر استفاده کنند . منظور ما از موفقیت ماندگاری و وفاداری به برند توسط مشتریان است . برنامه های کوتاه مدت می تواند باعث رونق کوتاه مدت گردد اما در دراز مدت باعث بی اعتمادی مشتریان به برند می شود . راه اندازی باشگاه مشتریان نیز یک ایده هوشمندانه تر محسوب می شود اما به جهت ایجاد یک سیکل در درون سازمان برای ترقیب مشتریان به خرید کالاها و خدمات همان سازمان به آنان یک حس منفی اجباری را القا کرده و در نهایت نتیجه مورد نظر ما به دست نمی اید .
مدیران موفقی که به دنبال حداکثر سازی بقا سازمان خود هستند می دانند که باید هوشمندانه ترین راه را انتخاب کنند . مسئولیت اجتماعی بازی برد بردی است که مشتریان به طور آگاهانه آن را انتخاب می نمایند و شما را به دلیل خدمات اجتماعی که انجام آنها را بخشی از رسالت و وظیفه سازمانی خویش می دانید انتخاب می کنند .
در کشور ما موضوع مسئولیت اجتماعی به سطح اسپانسرینگ در رویدادهای ورزشی و فرهنگی و اجتماعی تقلیل یافته است اما در کسب و کارهای جهانی مدیران به جای اسپانسرینگ خود می کوشند که در مسائلی نظیر فقر ، بی سوادی ، مقابله با افسردگی خصوصا در جوانان ، کنترل خشونت علیه زنان و کودکان ، ترافیک، آلودگی هوا، مشکلات محیط زیست و مسائلی از این قبیل خالق رویداد ها و اقدامات موثر باشند .
برندها برای ماندگاری در ذهن مخاطبانشان و همچنین خلق ارزش هایی برای آنان به جای روی آوری به تبلیغات کلان و پرهزینه دست به انجام فعالیت هایی در راستای مسئولیت اجتماعی خود در جوامع می زنند و از این طریق به اهداف استراتژیک خود دست می یابند .


ارادتمند شما : حسین فکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *