تبليغات روي وسايل حمل و نقل

تبليغات و آگهي بر روي اتوبوس يكي از موثرترين و جذابترين نوع تبليغات است، اين نوع تبليغات را ميتوان به نوعي بيلبوردهاي متحرك ناميد در اين شيوه به دليل اينكه اتوبوس مدام در سطح شهر در حال تردد است ، محدوده وسيعي از شهر و ميليون ها بيننده را تحت پوشش تبليغات قرار ميدهد و طيف وسيعي از مخاطبين از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب را دربر مي گيرد، اين نوع تبليغات به دليل هزينه پايين نسبت به ساير تبليغات و تاثيرگذاري بالا،همچنين به دليل نزديكي زياد تبليغات به مخاطب از لحاظ ارتفاعات از جمله محبوب ترين ها در ميان صاحبان برند و محصولات قرار داده است.

در سال هاي گذشته آگهي تبليغاتي روي اتوبوس مستقيما زير نظر شركت واحد اتوبوس راني قرار داشت و مشتريان براي عقد قرارداد ميبايستي مستقيما با اتوبوس راني وارد مذاكره ميشدند. اما اخيرا (سال 1390) اين امر به شركتهاي خصوصي واگذار گرديده، روال کار نيز به اين صورت است كه صاحبان كالاهايي كه نياز به تبليغات دارند بعد از اينكه مسير و نوع اتوبوس ها را مشخص نمودند، اقدام به طراحي كار خود مي كنند كه قرار است روي بدنه اتوبوس چسبانده شود و بعد از گرفتن مجوزهاي لازم از سازمان زيبا سازي اقدام به عقد قرارداد با يكي از شركت هاي مجري تبليغات اتوبوس مي نمايند و سپس يك نمونه از كارشان را چاپ و روي بدنه اتوبوس اجرا مي نمايند ، در صورتي كه طرح اجرا شده از نظر مشتري مورد تاييد بود مابقي كارها به همان صورت چاپ و اجرا مي گردد . توضيح اينكه در اكثر موارد شركت هاي خصوصي اجاره دهنده اتوبوس ها كار اخذ مجوزهاي لازم را از سازمان زيباسازي انجام مي دهند. اجراي تبليغات يا همان چسباندن استيكر بر روي اتوبوس نيز توسط گروه هاي خاص انجام مي شود كه مهارت خاصي در اين زمينه دارند چرا كه چسباندن استيكر روي بدنه اتوبوس با وجود برآمدگي ها و فرورفتگي هاي روي بدنه اتوبوس ، همچنين وجود زه ها و شبكه هایک کار کاملا حرفه ای است.