• طراحی یک لوگو خوب نیازمند در نظر گرفتن چه اصولی می باشد؟

Logo
Design

اصول طراحی لوگو

خصوصیات لوگو

طراحی لوگو، یکی از حوزه های مهم در طراحی گرافیک می باشد، و یکی از مشکل ترین زمینه ها برای حرفه ای شدن. لوگو تصویری است که نماد یک سازمان میشود. از آنجایی که آرم به منظور نشان دادن علامت های تجاری، هویت شرکت و به رسمیت شناختن و شناساندن فوری شرکت به مشتری می باشد، به ندرت آن را طراحی مجدد می کنند.                      رنگ در نظر گرفته شده در به رسمیت شناختن برند تجاری مهم است، اما نمی بایست آن را بعنوان یک جزء جدایی ناپذیر طراحی آرم، که می تواند با کاربرد های خود در تضاد باشد در نظر گرفت. برخی از رنگ ها با احساسات خاص شکل و ارتباط گرفته است و طراح می خواهد از این طریق آن را انتقال دهد. برای مثال، رنگ تند مانند قرمز، به منظور جلب توجه رانندگان در بزرگراه ها استفاده میشود و متناسب برای شرکت هایی که نیاز به توجه اینچنینی دارند می باشد. شرکت های که می خواهند احساسات میهن پرستانه را در خود حفظ کنند معمولا از رنگهای مورد استفاده در پرچم کشورشان استفاده می کنند. سبز اغلب مرتبط با بخش سلامت و بهداشت، و آبی روشن و یا نقره ای اغلب منعکس کننده مواد غذایی رژیمی می باشند. برای برند های دیگر، رنگ های ملایم و درصد خلوص پایین می تواند قابلیت اطمینان، کیفیت، آرامش، و یا صفاتی دیگر را برقرار کند.

  • سادگی: لوگو ساده بهتر از لوگو های پیچیده و شلوغ می باشد.
  • یادآوردنی: راحت در ذهن بخاطر سپرده شود.
  • قابل استفاده در هر دوره زمانی: لوگو خوب نباید محدود به یک دوره زمانی باشد.
  • تطبیق پذیر: لوگو خوب می بایست منطبق با استاندارد های طراحی و چاپ و قابل ارائه به صورت های مختلف باشد.
  • متناسب: لوگو می بایست متناسب با حوزه فعالیت شرکت یا وبسایت باشد.

 

  • آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟

Logo
Design

استاندارد لوگو

خصوصیات لوگو

واقعیت امر اینست که در طراحی لوگو استاندارد خاصی وجود ندارد و این معیارها بسته به استفاده شما از لوگو مربوطه می باشد. مثلا اگر شما نیاز به چاپ لوگو خود بر روی سربرگ، فاکتور، پاکت نامه و مرسومات چاپی دیگر دارید، پس لوگو شما می بایست از یکسری ویژگی ها برخوردار باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به قابلیت تک رنگ چاپ شدن می باشد، که شاید در ابتدا چندان مهم به نظر نرسد، اما وقتی که نیاز به چاپ آن با پرینتر های ساده پیدا می کنید، تفاوت را احساس می کنید، لوگوهایی که قابلیت تک رنگ بودن را دارا می باشند، حتی با پرینتر های ساده هم با کیفیت بالا قابل چاپ می باشند و وضوح بهتری برخوردار می باشند و همچنین برای ساختن مهر شرکت که در آن لوگو نیز می باشد به مشکل بر نخواهید خورد.

از دیگر ویژگی ها قابلیت تغییر اندازه لوگو در بعاد کوچک و فوق اندازه می باشد. لوگو گوهایی که بصورت برداری طراحی شده اند بصورت بهتری از این ویژگی برخوردار می باشند.

ویژگی دیگر که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، داشتن تئوری و معنی دار بودن لوگو می باشد. جهت آگاهی بیشتر از این ویژگی به صفحه خصوصیات یک لوگو خوب مراجعه نمایید.

  • قابلیت چاپ و ارائه بصورت تک رنگ
  • برخورداری از تئوری و معنادار بودن لوگو و ارتباط آن با زمینه کاری شرکت
  • قابلیت چاپ در ابعاد بزرگ

 

 

  • یک لوگو خوب از چه ویژگی های برخوردار می باشد؟

Logo
Design

خصوصیات یک لوگو خوب

خصوصیات لوگو

هر آرم خوب برای اینکه در انجام وظیفه ی خود موفق آمیز عمل کند از تعدادی ویژگی ها برخوردار می باشد:

  • سنخیت: باید ارتباط مستقیمی بین نام تجاری و نوع کسب و کار برقرار باشد
  • معنی: متناسب با برداشت مخاطب و ارتباط معنایی مستقیم با موضوع هدف
  • پایداری: باید قدرت پایداری در طی زمان و تحمل مد های مختلف را داشته باشد
  • انعطاف پذیری: لوگو شما باید پتانسیل کاربردی در بسیاری از زمینه های مختلف را داشته باشد:
    • قابلیت ارائه به صورت سیاه و سفید و همچنین تمام رنگی
    • قابلیت ارائه به صورت آنلاین و قابل چاپ
    • قابل تغییر در مقیاس بدون تغییر در ظاهر لوگو
    • قادر به حقوق مالکیت خود از نظر قانونی (مارک تجاری)

گروه تبلیغاتی نویک