تاثیر اینفوگرافیک ها در توسعه کسب و کار


بازاریابی و تبلیغات دو رکن اصلی پیش برد یک هدف واحد در کسب و کار ها هستند . بازاریابی بدون تبلیغات و تبلیغات بدون بازاریابی امکان پذیر نمی باشد .
حال آنکه باید بدانیم هدف مدیران موفق بازاریابی و تبلیغات حداکثر سازی اثر بخشی در برنامه های بازاریابی و  تبلیغات و حداقل سازی هزینه در آن است .
بد نیست به رفتار مخاطبان در برخورد با تبلیغات نگاه کوتاهی داشته باشیم :
بسیاری از مردم در برخورد با بیلبورد ها ، استارابوردها و تبلیغات محیطی و تلوزیونی وسیع در سطح شهر و رسانه ها ، در ابتدا به هزینه های برپایی این تبلیغات فکر می کنند . در ذهن برخی از مخاطبان یک پرسش و چرایی تحمل این هزینه های سرسام آور به جای ایجاد سوبسید در قیمت آن محصولات و بهره مندی مخاطب از آفر های قیمتی و کاهش هزینه های تمام شده نقش می بندد .
صاحبان کسب و کار این روزها از کانون های تبلیغاتی که خود صاحب رسانه هایی نظیر بیلبورد هستند دچار تردید و واهمه می شوند .
بخش وسیعی از مردم به تراکت های سرد و بی روح دو رنگ که به وسیله یک تراکت پخش کن منتشر می شود بی اعتنا هستند .
اما بخش دیگری از مردم ، همان هایی که به درستی مورد تبلیغ رسانه ها قرار می گیرند به خرید و یا بازنشر آن تبیلغات ترقیب می شوند .
صاحبان کسب و کار باید استراتژی تبلیغات خود را به درستی بشناسند و آن را اجرا کنند . تبلیغ در تلوزیون ، اجاره بیلبورد و استرابورد ، استفاده از فضاهای تبلیغاتی عمومی شهر نظیر واگن های مترو ، ایستگاه های اتوبوس ، بهره بردن از فضای مجازی و راه اندازی و انتشار خبرنامه ها به وسیله ایمیل مارکتینگ ، استفاده از اینستاگرام و تلگرام ، چاپ پوستر و کاتالوگ ، طراحی و ساخت تیزر ها و فیلم های تبیلغاتی ، همه و همه نسخه های مختلف برای بهبود حال یک کسب و کار می توانند باشند . به شرط آنکه بدون در نظر گرفتن منافع شخصی باشد ، هوشمندانه و مبتنی بر شرایط مالی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی حاکم بر جامعه و کسب و کار باشد . و درنهایت به درستی و راستی انتخاب و اجرا شوند .
اما اینفوگرافیک در کجای این متن می تواند بهترین نقش را ایفا کند  ؟
اینفوگرافیک ها با طراحی یک پارچه علاوه بر انتقال کامل و درست محتوا به ذهن مخاطب به دلیل همراهی با تصاویر جذاب می تواند ماندگاری پیام را در ذهن مخاطب بالا ببرد . قبل از اینکه ذهن مخاطب شما از خواندن پیام مدنظرتان خسته شود ، پیام را منتقل کرده و کار را به اتمام برساند . سبک متفاوت در انتقال پیام در انیفوگرافیک ها ، مخاطب را به بازنشر پیام شما و ایجاد یک بازاریابی دهان به دهان ترقیب می کند . می توانید بسیار راحت تر باور خود را به تصویر کشده و آن را به مخاطب خود منتقل کنید . و درنهایت یک میانبر به صرفه و اقتصادی را برای پیش برد اهداف بازاریابی و تبلیغات خود دراختیار داشته باشید .
به عنوان یک مدیر موفق در حوزه بازاریابی و تبلیغات باید بدانید که طراحی یک اینفوگرافیک مبتنی بر داشتن یک استراتژی مفهومی است . یعنی باید بدانید که دقیقا از کجا باید شروع کرده و پیامتان را به کجا ختم کنید تا طراحان اینفوگرافیک بتوانند بهترین نتیجه را برای شما خلق کنند .
اگر شما یک مدیر موفق در امر بازاریابی و تبلیغات هستید پس می دانید که باید به طور مداوم از زاویه دید مشتری به کسب و کارتان نگاه کنید . ما توصیه می کنیم که پیام تبلیغاتی خود را در غالب یک اینفوگرافیک تجسم کرده ، از زاویه مشتری به آن نگاه کنید و درصورت جلب نظرتان از این پس برای انتقال پیام های تبلیغاتی خود به مخاطبانتان از اینفوگرافیک ها بهره بگیرید .


ارادتمند شما : حسین فکور